Rebranding Plafar

Dupa ce a fost preluat de Centrofarm pentru 1 milion de euro, brandul Plafar a trecut printr-un proces de reconstruire a imaginii si de repozitionare in mintea consumatorilor. Pacientii obisnuiesc sa foloseasca numele plafar pentru a denumi orice magazin care comercializeaza produse naturiste, produse bio, tot soiul de tincturi si unguente pe baza de plante dar si ceaiuri. Plafar este, in ultima instanta, un generic. Forumurile si site-urile dedicate cosmeticelor si reprezentantelor sexului frumos care le utilizeaza abunda de replici care indica „un plafar” sau „orice plafar” drept solutia pentru o serie de afectiuni sau pentru achizitionarea unor produse cosmetice de ingrijire de calitate. Dorin Catana, sesizand aceasta orientare a indivizilor catre produsele naturiste drept alternative pentru tratamentele medicamentoase oferite de farmacii si anticipand miscarea eco, si-a propus sa improspateze brandul Plafar de care, cu toata eficienta produselor sale, inca mai atarna greu mentalitatea cum ca un plafar e vechi si comunist. Remediile naturiste au fost dintotdeauna utilizate si recunoscute pentru efectele lor insa penuria in materie de medicamente si produse dermatocosmetice din perioada regimului comunist si explozia lanturilor farmaceutice a ultimilor ani, frenezia consumerismului in care indivizii sunt antrenati a atasat Plafarului un nor de colb. Lipsurile de dinainte de ’89 au determinat indivizii sa fuga de „plafare” si sa le ataseze patentul de „vechi”. Centrofarm a reusit insa sa inlature praful care acoperea numele Plafar. S-a schimbat logoul, s-a atasat un mar stilizat la numele brandului, s-a abordat o strategie noua de merchandising. Produsele sunt aranjate in magazin in rafturi asemenea celor din farmaciile de lant, pe sortimente de produse si in functie de producator, magazinele sunt aerisite si deschise invitand consumatorul sa petreaca mai mult timp inauntru explorand produse bio din ce in ce mai diverse. De la parfumuri la geluri de dus pe baza de bere sa vin, de la sapunuri cu glicerina si bucati de fructe asemenea celor de Lush pana la produse de aromoterapie, magazinul Plafar a devenit un paradis al cosmeticelor. In plus, remarc faptul ca o mare parte din produsele de aici au un aer vintage, putand concura cu succes cu brandul Occitane, brand propriu Sensiblu. Si cum ce e vintage si ce e eco-bio e in trend, cred ca Plafarul va avea o cota de piata in crestere si se va bucura de o extindere de succes. O strategie Plafar este plasarea magazinelor in vecinatatea farmaciilor de lant, mai ales pentru ca produsele comercializate constituie produse de substitutie indirecte pentru cele farmaceutice, satisfacand aceleasi nevoi. Produse noi isi gasesc loc in rafturile Plafarului. Printre acestea, cani si ibrice foarte dragute de cafea (probabil pentru a lupta impotriva prejudecatii ca doar oamenii bolnavi consuma ceai si pentru a incuraja cresterea frecventei consumului de ceai, strategie dublata de cresterea diversitatii sortimentelor de ceai) sau carti privind alimentatia corecta si tratamentul naturist al unor afectiuni. Personal consider ca aparitia unor locatii care sa imbine atat conceptul de farmacie cat si conceptul de Plafar ar putea constitui un important avantaj competitiv in fata lanturilor farmaceutice jucatoare pe piata din Romania. In plus, forta de vanzari a farmaciei si cea a Plafarului ar putea face front comun in vederea vindecarii afectiunilor pacientilor pe doua cai: medicamentoasa si naturista.

Sursa: http://moneyexpress.money.ro/articol_17693/plafar__reteta_de_criza.html

4 Răspunsuri to “Rebranding Plafar”

  1. radu Says:

    Eu in locul lor as fi facut o ceainarie cu vanzare de produse mai degraba decat un magazin de prezentare. Le-ar fi atras mai mult trafic si cumparatori mai tineri. Repozitionare pe „naturist” e mai nisata decat cea pe „ceaiuri” si chiar daca produsele naturiste sunt trendy acuma, cei care le cumpara nu au putere financiara foarte mare. Plus concurenta care e mai bine pozitionata in mintea cumparatorilor, tocmai datorita asocierii Plafar cu ceaiurile.
    http://www.fixup.ro/2010/07/01/plafar-capitan-de-plai/

  2. ana Says:

    Rebrandingul Plafar nu are nici o treaba cu ce este scris aici! vezi site-ul lor..www.snplafar.ro si o sa iti dai seama ca sunt lucruri total diferite….

    • Diana Pavlovschi Says:

      Daca te uiti pe acest site pe care mi l-ai indicat la sectiunea „magazine”, gasesti urmatoarele fraze: Produsele cu noua sigla Plafar sunt ce ai mai bun, asa ca urmareste-le! Le gasesti in toata tara, in marile retele de supermarket-uri, benzinarii si farmacii. Plafarul pe pagina caruia m-ai trimis este un producator de ceaiuri si de siropuri de fructe, (lucru ce reiese clar si din pagina lor, sectiunea „produse”), si nicidecum lantul de magazine, distribuitoare de produse, intr-adevar, naturiste despre care vorbeam eu in articol. Producatorul Plafar, din cate stiu, nu are propriile magazine de desfacere, ci isi comercializeaza produsele in supermarketuri, benzinarii, farmacii. Distribuitorul Plafar ofera clientilor un portofoliu de produs mult mai vast, si magazinele Plafar, reprezentate simbolic printr-un alt logotip, pot fi gasite in marile centre comerciale, precum Plaza Romania sau Afi Palace Cotroceni.
      Uite si cateva linkuri ale unor articole din presa de business care sustin cele mentionate, nu fara a ma documenta, in articolul meu:
      http://www.zf.ro/zf-24/de-ce-are-nevoie-centrofarm-de-plafar-3925264/
      http://www.zf.ro/zf-24/centrofarm-vrea-sa-rentabilizeze-la-maxim-brandul-plafar-3903835/
      http://www.tabu.ro/articol_4147/plafar__reteta_de_criza_a_lui_dorin_catana.html

      Multumesc ca mi-ai atras atentia si asupra acestei companii producatoare, asupra careia promit ca ma voi documenta. Intr-adevar sunt lucruri diferite!

  3. dan Says:

    Parerea mea este ca orice e naturist este foarte bun mai akes daca e cumparat din magazine de specialitate.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: