Fundatia Sensiblu – CSR-ul „Nu e o poveste”

De-a lungul timpului, lanturile farmaceutice de retail au dovedit ca in acest sector CSR-ul nu este doar o modalitate de a construi brand awareness sau de a poza in postura de companie responsabila. CSR-ul nu se face de dragul imaginii, ci din responsabilitatea unor companii pentru care consumatorii sunt in primul rand pacienti. Aceasta reala responsabilitate poate fi argumentata prin numeroase campanii de informare derulate pentru ca indivizii sa fie constienti de implicatiile negative si de modalitatile de preventie a unor probleme de sanatate precum osteoporoza, obezitatea, problemele cardiovasculare, lupta impotriva consumului de droguri. De asemnenea, in mod constant exista campanii de fundraising in scopuri nobile. De exemplu, campania „Deschide-ti inima catre copii!” prin care s-au donat sume importante de bani in vederea infiintarii unei sectii de chirurgie cardiaca infantila la spitalul Marie Curie. Intr-o prima faza, se comercializau in farmaciile Sensiblu simboluri ale inimii sanatoase. Campania continua in prezent prin comercializarea unor brelocuri pastrand acelasi simbol. 

Sursa: http://www.superbebe.ro/out/read/articles/sprijin_pentru_copiii_bolnavi_de_inima_1fa2bdd.jpg

Fundatia Sensiblu a lansat site-ul „Nu e o poveste” in cadrul campaniei  V-Days 16 Zile Internationale de Activism Impotriva Violentei asupra femeii, preocuparea  pentru informarea si combaterea violentei domestice fiind o linie constanta in misiunea acestei fundatii inca din 2004. Ca argument, mesajele anterioare lansate : „Cand tu iti pierzi controlul, cineva isi poate pierde viata!” (2006), „Prin indiferenta, incurajam violenta domestica” (2007), „Acasa nu esti la inchisoare. Pleaca pana nu e prea tarziu” (2008). 

Sursa:
http://www.kudika.ro/articol/special/7511/Nu-este-o-poveste/pagina-2.html

Campania porneste de la impactul  pe care violenta domestica il are asupra victimei directe a agresiunii fizice si atinge si problema delicata a impactului asupra copiilor martori la astfel de violente. Violenta in familie le poate ruina copilaria, adolescenta, lasand puternice engrame si tanarului adult. In trasmiterea mesajului s-a mizat pe un element afectiv, vocea care prezinta situatia delicata fiind a unui copil ce relateaza povestea Cenusaresei, pe alocuri intercalata cu secvente din propria viata de familie, dar permanent rostita pe un ton ce exprima violenta, furie, neputinta, tristete, durere. Copilul intra parca pe rand in pielea tatalui nervos si violent care nu isi poate controla furia si in pielea mamei agresate, speriate, nevoite sa fuga. Aceste scene la care copilul asista ucid o lume, lumea povestilor. Pentru ca nicio poveste din lume nu aduce speranta cand pe fundal copilul aude plansul fiintei celei mai dragi din lume. Familia reprezinta grupul primar al copilului, care ii ofera primele modele in viata si care formeaza realitatea acestuia. Grupul primar influenteaza perceptia copilului asupra basmelor iar o familie afectata de violenta domestica face finalul fericit al basmelor neverosimil si  imposibil in viata reala. Iar violenta in familie nu apartine domeniului fantisticului, se intampla si este o realitate care distruge povesti si ucide vise. In plus, exista si varianta traditionala a povestii pe site, contrastul dintre continutul si modul de relatare a povestii fiind un element motivant pentru a raspunde campaniei.

Creatorii sloganului campaniei au mizat deci pe perceptia copilului in atragerea atentiei asupra violentei domestice ca realitate ce trebuie combatuta in Romania dar si pe efectul ei asupra celor mai vulnerabile victime, copiii, pentru care povestile palesc in fata suferitei reale. Finalul spotului anunta ca 74 Cenusarese au fost ucise in bataie si cere celor care au vizionat spotul sa redea Cenusareasa copiilor, sa dea o sansa basmelor si copilariei. Campania se inscrie in zona viralului, invitand vizitatorii site-ului www.nueopoveste.ro sa fie vectori in transmiterea mesajului, sa fie, la randul lor, responsabili social. Iar social media (Twitter, Facebook)amplifica acest efect.

Sursa: http://twitter.com/FundatiaSSB

             www.nueopoveste.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: