Marketing lateral de sarbatori

Sarbatorile de iarna sunt un prilej de bucurie, de a face cadouri si, in acelasi timp, o oportunitate de a practica marketingul lateral.  Farmaciile, gratie programului permanent pe care il practica inclusiv in preajma sarbatorilor, pot fi una din destinatiile salvatoare pentru un consumator uituc, trezit in Ajunul Craciunului cu lista de cadouri pentru cei dragi incompleta. Avandu-se in vedere pasiunea sexului frumos pentru cosmetice, tendinta tot mai mare a barbatilor de a folosi la randul lor astfel de produse si extensia portofoliului farmaciilor prin introducerea parfumurilor si a jucariilor pentru copii, cumparatorul are aproape garantata gasirea unui cadou potrivit, placut si util pentru o persoana draga, basca in sistem de urgenta. Sensiblu si Help Net, de pilda, au lansat deja cataloagele de cadouri de craciun, cataloage ce pot fi vizualizate pe site-ul propriu. Am observat ca, in general, pachete de cadouri contin produse apartinand aceleiasi game si aceluiasi brand (L’erbolario, Bottega Verde, Vichy, Mustella). Sarbatorile de iarna pot fi insa un prilej pentru farmacii sa utilizeze marketingul lateral si sa impinga spre consumator, folosindu-se de produsele de tip stele, produse din gama cainilor de ucis (produse cu cota de piata scazuta intr-o piata cu o rata de crestere scazuta) sau din gama dilemelor (produse cu cota de piata scazuta intr-o piata cu rata de crestere scazuta) sau produse noi, generandu-se astfel, pe de o parte, cresterea vanzarilor, pe de alta parte, convingerea consumatorilor sa incerce pentru prima data un produs nou. De asemenea, pachetele de sarbatori ar putea oferi beneficii atat cumparatorilor cat si consumatorilor. De pilda, la cumpararea unui pachet cu produse cosmetice, clientul ar putea primi gratuit un test de masurare a glicemiei sau colesterolului avandu-se in vedere atentia deosebita ce trebuie acordata alimentatiei in aceasta perioada a anului. Consider ca in acest marketing lateral s-ar putea utiliza inclusiv medicamente cu eliberare fara prescriptie medicala, cum este cazul celor destinate usurarii tranzitului intestinal. O alta idee ar putea fi reprezentata de cadouri „Mama si copilul”, pachete care sa contina atat produse de ingrijire destinate proaspetelor mamici, biberoane sau jucarii pentru cei mici, detergentul Dermalin, brand propriu Sensiblu, si produse pentru ingrijirea pielii bebelusului.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: