(Centrofarm + Plafar) vs. „farmacia de destinatie” Sensiblu

Sensiblu este liderul pietei in industria farmaceutica de retail. Cu toate acestea sau mai ales ca urmare a acestui fapt, nu uita sa tina mereu pasul cu trendurile si cu dezvoltarea nevoilor consumatorilor si nici nu pierde ocazia de a valorifica noi oportunitati. O data cu cresterea avantului centrelor comerciale de tip mall, Sensiblu a deschis noi farmacii in astfel de centre, apoi a apelat la promotii speciale derulate in „noptile albe ale reducerilor”, promotii ce au avut loc in anumite locatii. La lansarea centrului comercial Afi Palace Cotroceni, Sensiblu a lansat, la randul sau, un nou concept: farmacia de destinatie.  Acest concept imbina nevoile de eleganta, de caldura, de servicii suplimentare gratuite si de ordine in accesul la solutiile posibile ale pacientului. Medicamentele sunt organizate pe rafturi in functie de specificul beneficiilor pe care le aduc: tratare, ingrijire, mama si copilul, medicatie alternativa. De asemenea, gama serviciilor oferite clientilor s-a extins, cuprinzand pe langa clasica asistenta specilizata privind produsele si serviciile existente in farmacie, sesiuni de machiaj si de educatie pentru sanatate, dermotestare, sedinte pentru mamici si cei mici etc. Sensiblu nu renunta in pozitionare la ideea profesionalismului farmacistilor sai iar prin acest concept cuprinde in targetul sau toate categoriile de clienti si consumatori: nou-nascuti, mamici, femei moderne, barbati care lupta in jungla urbana, pacienti in cautarea unor tratamente curative sau profilactice, fie acestea medicamentoase sau alternative. Prin serviciile pe care le ofera, prin noua modalitate de amplasare a unui mobilier nou si prietenos, Sensiblu isi propune sa se concentreze pe experientele personale ale clientilor cu farmacia. Conceptul de farmacie de destinatie se pliaza, cred, pe un marketing multisegmentat pana la tratarea fiecarui client ca un individ unic, si respira flexibilitatea si in acelasi timp consecventa brandului in a exprima aceleasi valori unor clienti foarte diferiti. Nu vom gasi aceasta farmacie de destinatie oriunde, la orice colt de strada. Mai mult decat atat, nu locatia, ci profilul consumatorului care ii trece pragul determina materializarea acestui concept intr-o anume locatie. Ceea ce, din nou, dovedeste focalizarea pe client.

In acest week-end am descoperit, in acelasi AFI Palace Cotroceni, raspunsul Centrofarm la „farmacia de destinatie”: plasarea strategica, perete in perete a celor doua branduri detinute: farmacia Centrofarm si Plafar. Desi Sensiblu a patruns in segmentul produselor naturiste cu gama L’Erbolario, Centrofarm detine unul din cele mai cunoscute branduri de produse de substitutie din punct de vedere al pietei si prefera sa joace cu amandoua de-odata. Tranzitia de la Centrofarm la Plafar este foarte simpla, spatiul este unul deschis colaborarii dintre cele doua branduri iar vanzarile, sunt convinsa, sunt pe masura. Mai ales intr-un centru comercial. De ce nu ar incuraja farmacistii consumul de produse naturiste vandute sub umbrela Plafar? De ce consultantii de vanzari Plafar nu ar recomanda, pentru a da un plus de eficienta tratamentului, produse medicamentoase de tip otc clientilor care le cer sfatul? Centrofarm este un follower in industria farmaceutica de retail.  Oare acest concept de spatiu deschis Centrofarm-Plafar se traduce intr-o strategie de adaptare a conceptului de farmacie de destinatie Sensiblu sau intr-o strategie de atac asupra liderului pe baza avantajului detinerii Plafar (mai ales avand in vedere intentia lui Dorin Catana de a face din Centrofarm lider de  piata in trei ani, conform publicatiei Money Express)?

surse:

 http://www.adpharma.ro/poze_media/Comunicat%20de%20Presa%20-%20Farmacia%20de%20destinatie%20Sensiblu%20Cotroceni.pdf

http://www.markmedia.ro/article_show.php?g_id=1113

http://moneyexpress.money.ro/articol_17693/plafar__reteta_de_criza.html

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: