Castig pe timp de criza

În ciuda tranziţiei printr-o perioadă de criză, în România serviciile medicale de tip privat câştigă teren, fapt accentuat de problemele existente în sistemul sanitar de stat. Astfel, conform unui comunicat de presă Gral Medical, companie privată ce activează în domeniul sănătăţii, aceasta „a înregistrat o cifră de afaceri de 21,5 milioane de lei în semestrul întâi în 2009, în creştere cu aproape 42% făţă de perioada similară a anului 2008”.

 Spitalele şi clinicile private (Life Memorial Hospital, Medicover, Centrul Medical Unirea, Medcenter, Gral, Sanador, Romar, Medsana) folosesc strategia concurenţială a focalizării (Porter),  ţintesc segmente foarte mici de piaţă cu potenţial financiar mare, în prezent încă fiind catalogate drept servicii de lux. În poziţionarea brandului, clinici precum Gral Medical sau Saint Lukas Hospital, aleg strategia more for more. Cu alte cuvinte, serviciile oferite sunt superioare celor din sectorul privat chiar dacă aceasta implică o serie de costuri mai mari, iar această strategie prinde în condiţiile în care puterea de negociere a consumatorilor de servicii medicale e scăzută. Pacienţi ai unor astfel de spitale, de pildă, beneficiază de ambulanţă terestră şi aeriană, de îngrijire medicală personalizată (fiecare rezervă beneficiind de asistentă proprie), de posibilitatea de a fi investigat şi tratat folosindu-se tehnologii avansate. Nu în ultimul rând, astfel de clinici colaborează cu spitale din străinătate. Atât prin abonamentele pentru persoane fizice cât şi prin serviciile corporate, aceste clinici realizează importanţa managementului relaţiilor cu consumatorii şi importanţa participării pacientului la procesul de creare de valoare pentru clinică. În ultimă instanţă, pachetele corporate oferă posibilitatea unei companii să îşi clădească brandul de angajator oferind beneficii exclusiviste angajaţilor săi, ceea ce, din nou, este un teren fertil pentru jucătorii privaţi din domeniul sănătăţii.

 După părerea mea, piaţa clinicilor private este în creştere şi rata creşterii va fi determinată de gradul în care statul român investeşte în sistemul sanitar public. Cu toate acestea, e foarte probabil ca din cauza crizei rata creşterii pe 2010 să fie mai mică decât cea din 2009.

 Există însă oportunităţi pentru aplicarea strategiilor de dezvoltare a pieţei, extindere pe noi pieţe şi diversificare. Principalii jucători îşi anunţă intenţia deschiderii de noi centre în ţară şi de specializare a unora pe anumite sectoare medicale de nişă (pediatrie, dermatologie, ginecologie etc). De pildă, Centrul Medical Unirea s-a extins în provincie prin ahiziţionarea CIM Bacău, tranzacţie ce se ridică la suma de 1 mld euro, ceea ce dovedeşte profitabilitatea acestei nişe de piaţă. Avantajul competitiv pe care mizează este plusul de calitate oferit şi promovarea se bazează şi pe un factor emoţional. O parte din jucători se poziţionează ca oferind servicii exclusiviste, Saint Lukas Hospital deţinând circa 1500 membrii, „clienţi în special persoane care aparţin elitei financiare a societăţii, precum şi top-managementului unora dintre cele mai mari companii ce activează în ţara noastră“(Costin Trandafirescu, directorul general al Saint Lukas Hospital). Astfel, a apela la serviciile acestui spital înseamnă mai mult decât un tratament de calitate, înseamnă a fi recunoscut ca făcând parte din elită.

http://standard.money.ro

http://www.capital.ro/

http://www.gralmedical.ro

http://www.money.ro/servicii-medicale/cea-mai-mare-achizitie-cmu-din-tara-1-mil-euro-pentru-pachetul-majoritar-din-cim-bacau.html

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: