Medicamente si Facebook

Obţinerea diferenţierii în industria farmaceutică de retail este o adevărată provocare, cu atât mai mult cu cât abordarea strategiei me too este aproape o obişnuinţă. Mai toate companiile de retail oferă consumatorilor carduri de fidelitate, reviste cu specific medical distribuite gratuit, promoţii sezoniere, folosesc strategii asemănătoare de organizare a produselor la raft, derulează campanii de CSR. La ora actuală, toţi marii jucători ce aparţin grupului strategic al marilor lanţuri farmaceutice deţin un site propriu ce oferă o serie de facilităţi utilizatorilor, printre care şi posibilitatea de a crea comunităţi virtuale, de a adresa întrebări specialiştilor şi de a discuta cu alţi consumatori probleme de sănătate.

Deşi toate lanţurile farmaceutice de retail folosesc, în mare, site-urile companiei ca o interfaţă virtuală de comunicare cu consumatorii, pe FaceBook strigă prezent doar Fundaţia Sensiblu, iar pe Twitter figurează doar Sensiblu şi Farmaciile Dona. La început de drum, e adevărat, însă e remarcabilă iniţiativa. Prin folosirea acestor canale sunt ţintiţi consumatorii fideli ai brandului şi cei familiarizaţi cu brandul, care au achiziţionat cel puţin de câteva ori un produs din farmaciile companiei, şi care sunt interesaţi să fie la curent cu promoţiile, campaniile, produsele farmaciilor dar şi în ceea ce priveşte o serie de afecţiuni de sezon. În acest mod, companiile informează consumatorii chiar dacă aceştia nu intră în farmacie şi se protezeajă în faţa afişelor sclipitoare ce anunţă promoţii ale concurenţei.  Prezentări, trimiteri la articole din presă şi galerii foto ale unor evenimente organizate de companii contribuie pe Facebook la asigurarea coerenţei între imaginea transmisă de companie şi cea reflectată în media.  De asemenea, există mesaje de mulţumire pentru consumatori sau lideri de opinie în domeniul cosmeticelor, de pildă, în urma postării unor articole pozitive despre produsele Sensiblu pe blogurile personale, ceea ce reflectă în acelaşi timp monitorizarea a ceea ce înseamnă social media. Nu în ultimul rând, există linkuri către forumuri de discuţii de tipul pacienţii întreabă-farmacistul răspunde, fapt ce dovedeşte implicarea angajaţilor în comunicarea online dincolo de site-ul oficial. Drept dovadă,  http://sheblogs.121.ro/my_body/sanatate/2009/11/joi-la-ora-15-discutam-despre-gripa-a-h1n1-pe-forum/?sms_ss=twitter , forum unde Alina Bujor, Farmacist Manager Sensiblu dovedeşte că, aşa cum afirmă compania în flyerele de promovare, sfatul farmacistului este unul profesional şi orientat spre client.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: