Sunt paguboase extensiile de brand?

Zilele trecute, in pragul unei raceli, am intrat intr-o farmacie pentru a cumpara Propolis C. Ajunsa la casa, farmacistul intreaba: Propolis C simplu sau Propolis C cu echinaceea? „Cu echinaceea”, am spus, gandind ca nu e o mare diferenta de pret, ca acel echinaceea e un plus pentru organismul meu in batalia cu raceala. Apoi mi-am dat seama ca extensiile de brand, adaugarea unui nume marcii deja existente, in multe situatii nu sunt favorabile companiei, ducand la canibalizarea brandului. Altfel spus, cred ca in marea majoritate a situatiilor se vor inregistra scaderi ale vanzarilor pentru produsul initial in favoarea produsului care se bucura de extensia de brand. Spre exemplificare, Paracetamol vs. Paracetamol Sinus, Cetebe vs. Cetebe Immunity Plus, Nurofen vs. Nurofen Plus. Fiind vorba despre un  domeniu destul de fragil, cel al sanatatii, cei mai multi consumatori vor opta pentru un plus de calitate si sensibilitatea la pret va fi scazuta. Si vor mai scoate din portofel cativa banuti pentru a beneficia de un produs mai bun, mai inovativ, cu efecte terapeutice mai rapide. Extensia de brand e un mod de a beneficia, intr-adevar de imaginea de brand atragand astfel mai usor consumatori noi si necesitand mai putine investitii in comunicare de marketing si publicitate dar e un mod de a-ti fura singur caciula, de a-ti fura din cota de piata a propriului brand generic. Al Reis vorbea in „Pozitionarea-lupta pentru un loc in mintea ta!” despre clasamentele realizate in mintea consumatorilor. Printr-o extensie de brand, un producator va urca probabil extensia de brand pe primul loc al clasamentului, dar acest lucru se va face prin inlaturarea brandului sau generic de pe pozitia ocupata si coborarea acestuia pe o pozitie inferioara, care, ca urmare a concurentei intre producatori si a gradului de substitutie intre branduri, poate fi la o distanta semnificativa de noul produs care se bucura de extensia de brand. La intrebarea extensia de brand va omori brandul generic ma gandesc ca in industria farmaceutica, daca va exista o moarte a unor produse, aceasta va fi determinata in primul rand de factorul legislativ prin reglementari de tipul interdictiilor de utilizare a anumitor substante in compozitia medicamentelor, moartea brandurilor generice putand avea loc treptat, ca urmare a scaderii vanzarilor, a intrarii produselor in faza de declin. Beneficiile produselor de tip extensie de brand nu sunt atat de inovatoare incat, in situatia in care nu se gasesc in stocurile farmaciilor, sa determine pacientii sa apeleze la o alta unitate farmaceutica pentru a achizitiona Paracetamol Sinus si nu clasicul Paracetamol. Ca atare, daca va exista o moarte a genericului, aceasta va fi extrem de lenta.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: