Excalibur sau incitarea tuturor simturilor

Marketingul senzorial presupune tranzitia de la o comunicare cu consumatorul bazata pe simturile vizual si auditiv, la o comunicare care sa le inglobeze pe toate cinci, si sa transforme interactiunea cu brandul intr-o experienta unica. Studiul BRANDsense, prezentat de Martin Lindstrom, dezvaluie ca vederea nu are o relatie semnificativa cu experienta produsa de branduri, dar potenteaza celelalte simturi si exercita influenta prin crearea perceptiilor de leadership si calitate. Un exemplu excelent de utilizare a marketingului senzorial este reprezentat de restaurantul Excalibur. De la locatia in sine, pana la site-ul de prezentare al restaurantului, restaurantul implica orice consumator in povestea medievala.

Vazul- locatia este amenajata pentru a face o calatorie in timp, in vremuri medievale (mese de lemn acompaniate de bancute, sabii care decoreaza peretii din caramida, lumina difuza a lumanarilor in suporturi de fier, vestimentatia chelnerilor, vasele masive din lemn in care sunt servite mancarurile, meniul cu aspect de scut, canile de lut din care sunt servite vinuri vechi).  In vasele de lemn, designul bucatelor este si el aparte: un pui frumos rumenit avand sabia excalibur infipta ca o provocare pentru client, ca o incercare de a-l face sa se simta el insusi un rege, de unde si sloganul restaurantului: Taverna Excalibur- Mananca Regeste. Site-ul are un design specific, inclusiv caracterele respirand un aer medieval iar meniul este insotit de imagini ale mancarurilor care il asteapta pe consumator dar si de imagini ce infatiseaza locatia.

Auzul-in restaurant se asculta muzica medievala, aceeasi muzica ce incanta auzul la accesarea site-ului.

Miros-chiar de la intrare se simte mirosul fripturilor, un miros sanatos si placut. Aspectul mancarurilor servite il potenteaza in mod evident. Cand doi chelneri aduc la masa marele ospart al cavalerilor, o tava cu fripturi de toate felurile, cartofi regali auriti, mix de fructe si legume avand in centru un pocal in care arde indrazneata o flacara, mirosul bunatatilor din vasul masiv devine mai ascutit si pregateste papilele gustative pentru a se infrupta din ospat. Pe site e imposibil de transmis mirosul bucatelor insa imaginile si muzica te trimit cu gandul la atmosfera din restaurant si parca starnesc amintiri celor care au calcat pragul restaurantului macar o data.

Gustul-Numele inspirate ale mancarurilor (Tava cavalerilor, Ospatul din ajunul bataliei, Cina sir Lancelot, Pentru Milady cu drag), modul de preparare si de consum (fara a folosi tacamuri- acestea sunt aduse la cererea clientilor) parca dau o anume savoare bucatelor servite aici.

Simt tactil-Restaurantul e o experienta in sine si din acest punct de vedere. Au disparut tacamurile, au disparut fetele de masa, farfuriile din portelan, paharele sau halbele de bere. Masa de lemn, bancutele ce o insotesc, canile de lut, totul se simte altfel, totul te atrage spre o lume de demult.

E o experienta globala pe care o traiesti acolo, esti invaluit in atmosfera medievala care este un veritabil avantaj competitiv pentru restaurant.

In lumea restaurantelor este relativ usor de obtinut un asemenea avantaj prin marketing senzorial ocupand o nisa si profitand de experientele generate de specificul ei. Am fost la un restaurant cu specific spaniol care insotea servitul bucatelor cu un spectacol de dans teleportat parca direct din Rio. Un alt exemplu poate fi dat de cafenelele Starbucks. In spatiul FMGC asemenea experiente pot fi construite prin strategiile de merchandising (la un moment dat, ciocolatele Milka se bucurau de standuri-spatii de recreere asemenea celor difuzate in reclamele pentru produs, un anume detergent avea rafturile impodobite cu crengute de flori si in magazin era pulverizat un miros foarte placut), de orientarea in reclamele difuzate asupra unui alt simt decat vazul (asa cum Dove se pozitioneaza ca sapunul cu o patrime crema hidratanta si accentueaza senzatia tactila in experienta consumatorului cu produsul) etc.

Sursa: www.restaurantexcalibur.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: