Pentru ca mallurile sunt in trend…AFI PALACE vs. Plaza

Un articol recent din Money Express prezenta impactul deschiderii AFI Palace Cotroceni asupra Plaza Romania, un impact foarte usor de rezumat prin scaderi ale profitului magazinelor gazduite de Plaza. Destul de previzibil, as putea spune, avand in vedere faptul ca din punct de vedere al locatiei, cele doua malluri se bat pe aceeasi clienti. Chiar inainte de finalizarea constructiei AFI observam in cartierul Drumul Taberei panouri si afise care aminteau existenta Plaza Romania pe piata si experientele consumatorilor in incinta acestui mall. Era un mesaj transmis clientilor fideli care probabil inca sunt loiali Plaza desi probabil au ajuns din curiozitate si in AFI.

Avantajele competitive pe care mizeaza AFI sunt existenta unui numar de magazine ce comercializeaza branduri inexistente in Plaza, numarul mult mai mare de magazine, cinematograful IMAX pentru care nebunia Avatar s-a potrivit manusa. Cu toate acestea, asa cum un hypermarket este mai stresant pentru consumator decat un supermarket prin numarul mult prea mare de optiuni puse la dispozitie, un mall de talia AFI PALACE COTROCENI poate obosi vizitatorul. Fidelii Plaza cunosc deja cele mai bune intrari, cele mai bune locuri de parcare, scurtaturile pe care le pot parcurge pentru a ajunge mai rapid la magazinele dorite, cele mai bune locuri din salile de cinema, iar pentru acestia AFI poate fi un spectacol obositor, cu atat mai mult cu cat nu exista parca suficiente indicatoare care sa te ajute sa gasesti mai usor o toaleta, sa ajungi la un restaurant anume unde ai avea chef sa iei masa. Un obisnuit cu Plaza se va astepta sa gaseasca toate restaurantele la ultimul etaj si, ajuns acolo, sa constate cu dezamagire ca KFC este la parter. Strategia aplicata de AFI din acest punct de vedere este aceea de mentine consumatorii cat mai mult in mall in speranta cresterii vanzarilor. Si existenta restaurantelor la fiecare etaj se concretizeaza in mai mult timp petrecut in mai multe zone ale mallului: masa la etaj, desertul la parter. Si intre o shaorma si o clatita, avand in vedere distanta pe care trebuie sa o parcurga, clientul mai poate face noi achizitii. Reversul medaliei: clientul poate obosi si dupa desert sa isi piarda cheful de a mai colinda magazinele.

AFI PALACE parca isi indreapta mai mult atentia spre barbati decat o face Plaza Romania. Se stie ca mallurile se adreseaza cu precadere femeilor, ca barbatii le calca pragul mai mult pentru a se plimba si relaxa decat pentru a face shopping ,dar nu trebuie sa se neglijeze barbatii care insotesc femeile la cumparaturi. AFI PALACE are coridoarele tixite de masini, o mare pasiune a barbatilor, masini care pot fi admirate de acestia in timp ce femeile intra in magazinele de lenjerie intima unde in general reprezentantii sexului puternic evita sa intre. De asemenea, din loc in loc exista bancute unde acestia se pot odihni si discuta „ca intre barbati” cu prietenii. Evident, si magazinele din AFI destinate barbatilor sunt mult mai putin numeroase decat cele destinate femeilor;  exista, se pare, asteptarea ca barbatii sa fie gasiti mai degraba in jurul mesei de biliard, la bowling sau la laser tag, in timp ce femeile pe care le insotesc la cumparaturi sa faca shopping. O idee de creare a avantajului competitiv ar putea fi, deci, educarea barbatilor in directia cumparaturilor. Magazinele gazduite de malluri ar trebui sa li se adreseze prin mesaje concepute special pentru ei. Nu in ultimul rand, pasiunile barbatilor ar putea fi mai mult exploatate prin prezenta neasteptata a unor produse in magazine: ipoduri, telefoane mobile, notebookuri- practic asocierea surprinzatoare ale unor branduri sub acelasi acoperis. Cum ar fi covietuirea unui Debenhams cu o reprezentanta Apple? Un cuplu ar intra in magazin, barbatul ar termina mult mai rapid exploarerea hainutelor si, pentru ca iubita sa se desfasoare in voie la raionul de lenjerie intima, genti, pantofi, rochii de seara, ar putea sa admire noile produse Apple si poate chiar achizitiona unul dintre ele.

Vitrinele magazinelor sunt, in general, concepute in acelasi stil ca in Plaza: vitrine foarte transparente, care permit consumatorului sa vada ce produse se pot gasi in magazin, miscorand, practic, rata intrarilor in magazin. Consumatorul nu mai este curios, intra doar daca a vazut ceva ce il intereseaza. Vitrinele nu promit consumatorilor experiente, nu promit ca, dupa intrarea in magazin, sa deschida o alta lume.

Fara a avea pretentia de a fi epuizat subiectul, concluzionez ca batalia inceputa intre AFI si Plaza are inca destule strategii de aplicat si de exploatat.🙂

Sursa:  http://moneyexpress.money.ro/articol_20089_61/razboiul_mall_urilor__afi_palace_cotroceni_vs__plaza_romania.html

Paco Underhill – Chemarea mallului

Un răspuns to “Pentru ca mallurile sunt in trend…AFI PALACE vs. Plaza”

  1. rochii de ocazie Says:

    E ok AFI Palace, dar la food court mereu este o coada interminabila, imi trece toata foamea pana ajung sa-mi cumpar mancare🙂 In rest imi place ca are multe magazine.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: