Pinguinul Pepsi versus urşii Coca-Cola

Încă de la începuturi, Coca Cola a fost văzută ca băutura clasică, “the real thing”, în timp ce Pepsi a fost băutura noii generaţii, având un spirit rebel şi aventuros. Printre cele mai emblematice reclame Coca Cola se află cele în care la Polul Nord urşii savurează minunata băutură. Ulterior, compania a introdus animăluţele din Fabrica de fericire dar urşii polari rămân simboluri ale brandului. Pepsi a mizat destul de mult pe forţa celebrităţilor în promovare. Ne amintim de spoturile cu David Beckham, Christina Aguilera, Jennifer Lopez, Ronaldinho etc. Promovarea Pepsi Light a poziţionat acest sortiment ca adresându-se femeilor şi era concretizat în spoturi de tip serial care dovedeau necontenit că « It’s hard to be a woman ! ». O oarece similaritate în comunicarea de marketing aleasă de cele două companii este regăsită în spoturile de promovare ale Pepsi Twist şi Coca Cola Zero. Spoturile acestor produse se axau pe umor, pe personaje fructe sau organe ale corpului uman care căpătau viaţă şi care se ironizau reciproc.

Deşi lansat încă din mai 2009 în Statele Unite, de câteva săptămâni se difuzează pe tv un spot Pepsi. Personajul principal al spotului este un pinguin mai inventiv, singurul care reuşeşte să părăsească polul şi să zboare către zări mai calde. Spotul debutează trist, înfăţişând pinguni eşuând în a-şi lua zborul.  Tristeţea este înlocuită de mister când un pinguin se îndreaptă spre o clădire ce aduce a atelier mecanic. Umorul este păstrat, pinguinul construieşte o rachetă având drept model un afiş pe peretele atelierului, afiş decupat dintr-o revistă de benzi desenate. În plus, lângă acest afiş, consumatorul atent al reclamei va observa un poster de revistă Playboy, factor motivaţional pentru pinguinul nostru. Reuşeşte să părăsească polul şi aterizează pe un şezlong al unei piscine, lângă o domnişoară la fel de frumoasă şi de seducătoare ca cea din posterul atelierului. Primul lucru pe care îl face pinguinul este să savureze băutura Pepsi. Sloganul campaniei “I can” este explicat de motivaţia pinguinului de a zbura, de determinarea sa în construirea rachetei şi în inventivitate. De ce au ales marketerii un pinguin ca personaj principal? Prin opoziţia Pol Nord – Pol Sud se sugerează opoziţia Coca Cola-Pepsi. Aparent încercând să imite promovarea celor de la Coca Cola, Pepsi face totuşi o diferenţiere. Urşii se mulţumesc să rămână la pol savurând Coca Cola în stil clasic, pinguinii au curajul gândească outside the box şi să fie creativi şi plini de umor. În mod indirect, fără a menţiona concurenţa, spotul poziţionează Coca Cola ca fiind clasica şi Pepsi – băutura noii generaţii.

sursa fotografiei: http://alinatoma.files.wordpress.com/2009/12/1236003498.jpg

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: