Lanturile farmaceutice sarbatoresc luna femeii ?!

Dupa cum ne-am obisnuit deja, lanturile farmaceutice se vad puse in fata necesitatii de a derula promotii lunare ca urmare a orientarii consumatorilor catre oferte, in detrimentul orientarii catre produs, fapt accentuat de gradul ridicat de substitutie al produselor / brandurilor comercializate de retaileri.  Cati consumatori observa o distinctie semnificativa intre apa termala La Roche Posay si cea Avene?  Si pentru cati conteaza daca apa termala este achizitionata din farmaciile Sensiblu sau din cele Centrofarm? Pentru cei cu adevarat fidelizati si pentru cei care manifesta cel putin un comportament de achizitie bazat pe automatism. S-au obisnuit sa cumpere de la un lant farmaceutic si continua sa o faca in virtutea inertiei. Ca urmare a faptului ca mintea consumatorului are o capacitate limitata de stocare a informatiilor provenite din mediul extern, majoritatea consumatorilor fidelizati, pseudo-fidelizati si fixati resping ofertele si informatiile promotionale altor lanturi. Lanturile se lupta totusi in oferte pentru a confirma permanent consumatorului frecvent ca a facut alegerea potrivita si pentru a-l pastra in calitate de client si pentru a-i atrage pe „nehotarati”, pe vanatorii de oferte pentru care o farmacie este doar locul de unde cumperi medicamente si produse parafarmaceutice si nicidecum un loc de suflet. Acesti vanatori de oferte contribuie la profitul companiei si nu trebuie neglijati.

Luna aceasta farmaciile deruleaza promotii mai mult sau mai putin adresate femeilor:

Sensiblu: Pana pe 10 martie, exista oferta 1+1 gratis, oferta aplicabila unei game variate de produse, de la suplimente nutritive la cosmetice. Produsele Sensiblu pot constitui cadouri frumoase pentru orice femeie, fie ca are deosebit de multa grija fata de alimentatie, de intarirea sistemului imunitar, de tratametul celulitei sau vergeturilor sau al ridurilor. Mai mult, la achizitionarea unor produse, clientele pot beneficia de triplarea punctelor pe cardul de fidelitate. Daca urmarim aceasta promotie, vom constata ca se aplica tuturor categoriilor de public tinta.

Centrofarm: Desi pe Facebook circula vestea cum ca in aceasta luna ar exista reduceri de 15% pentru cumparaturi in valoare de minim 100 ron, pe site-ul oficial Centrofarm aceasta promotie nu e atat de clar anuntata. Exista sectiunile „ofertele lunii” si „preturi speciale” care cuprind produse apartinand tuturor gamelor.

Help Net deruleaza trei promotii: 1+1 cadou (dar nu putem discuta de aceesi diversitate a produselor ca in cazul Sensiblu, deoarece vizeaza doar 3 produse ), promotia pentru sanatate (cumperi 1 cutie de Calciu Magneziu cu D3 sau Magneziu Forte cu B6 – Biofarm si primesti inca o cutie CADOU), promotia pentru mamici si copii (cumperi orice pachet Jumbo si primesti CADOU un pachet de servetele Pampers) si promotia frumusete, parca cea mai in masura sa fie asociata cu luna femeilor: cumperi cosmetice sau dermatocosmetice in valoare mai mare de 75 de lei si vei primi pe loc cadou un gel de dus, o crema de corp sau o crema de maini de la Bottega Verde.

Farmaciile Dona si Citypharma cel putin pe site nu au niciun mesaj adresat femeilor in aceasta luna, iar Catena foloseste primavara pentru a derula promotii pentru parfumuri, caci la orice parfum sau set cadou cumparat in perioada 08.02.2010 – 01.04.2010, beneficiezi de 33% reducere la al doilea parfum sau set achizitionat. In plus, site-ul are o interfata florala, de primavara.

Exista mesaje frumoase pe Facebook din partea lanturilor famaceutice dar ma asteptam totusi la mai multa focalizare pe femei. La a insista ca acestea sa isi faca ele insele un cadou, la a convinge barbatii ca farmaciile sunt surse de idei grozave de cadouri pentru femeile de langa ei (mame, iubite, surori, prietene) si, de ce nu, la un practicarea marketingului lateral. De pilda, la cumpararea unui cadou din gama de cosmetice sau de parfumuri, barbatul ar putea primi un cadou pentru el, precum un produs dermatocosmetic (astfel s-ar putea impinge astfel de produse catre consumator si chiar orienta potentiali consumatori catre utilizarea frecventa a produselor din gama). Merita si el un cadou pentru simplul fapt ca pretuieste femeia.🙂

In speranta ca nu mi-a scapat printre degete vreo campanie sau promotie, concluzionez: promotiile derulate pana in prezent au invatat consumatorii sa ceara mai mult, promotiile devenind un must. Companiile se pot insa diferentia nu doar prin unicitatea promotiei derulate (strategiile me too sunt o piedica destul de paguboasa in fata atingerii unicitatii), ci si prin profunzimea si natura mesajului transmis vizavi de promotii.

Si pentru ca tot e 8 martie…sa ne bucuram de aceasta zi

surse ale informatiilor despre promotii: site-urile oficiale ale companiilor si profilurile Facebook ale acestora.
 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: