Mai nou, si animalele stiu de ce


Stiu ca e un post nonfarma…dar ceea ce am vazut si vad ma frapeaza total si nu pot sa nu imi exprim uimirea. Am vazut zilele trecute, din masina, in Drumul Taberei, un dalmatian urias rasarind printre tufisuri. Mergand putin inainte, am vazut si un panou frumos, cu acelasi dalmatian, care de data aceasta devenea cuvantator si spunea „Animalele stiu de ce”. Ma intreb ce ar opina cei de InBev Romania cand isi vad sloganul furat cu atata nonsalanta. In locul lor, as actiona in justitie. Asta daca nu cumva InBev nu isi extinde businessul in zona de hrana pentru animalute. La un search pe google aflu ca Maxi Pet, compania careia i se facea reclama cu sloganul furat, nu are nici in clin, nici in maneca cu InBev, ci apartine companiei croate Pet Center. Daca magazinul ar fi fost doar al croatilor, as fi putut sa afirm ca avem de a face cu o coincidenta a gandirii creative, dar, pe wall street aflam ca noul magazin al companiei, deschis in complexul Military Shopping Center, cu „o suprafata de peste 800 mp” si care „va cuprinde peste 10.000 de articole pentru animale, inclusiv produse din gama proprie a Maxi Pet, precum si o farmacie”, „este operat in Romania de compania SC Pet Center Trade SRL, lider regional pe piata de hrana si accesorii pentru animalele de companie, cu un format similar de magazine in Croatia si Serbia.
” Ca atare, si in situatia unei creativitati similare, nefericita coincidenta ar fi putut fi semnalata.
Daca stau bine sa ma gandesc, toti stiu cate ceva: prietenii, femeile, barbatii, copii, stomatologii care recomanda Sensodyne si atunci toata lumea ar putea adapta sloganul pentru a se mandri cu toate cunostintele detinute. De ce nu ar veni Entran Forte, despre care vorbeam intr-un post anterior sa afirme, „clubul barbatilor cu ejaculare precoce stie de ce”?
In plus, legatura dintre hrana de animale si Bergenbier poate fi interpretata in fel si chip. Cum intr-o reclama mai veche Bergenbier, barbatul era prezentat ca specie, cei de la Maxi Pet completeaza gluma ducand-o pana spre insulta.
Cand auzi ca „Prietenii stiu de ce” te gandesti la Bergenbier. Cand auzi ca „oricine stie de ce” te gandesti tot la Bergenbier. Sa fi vrut Maxi Pet sa se bucure de efectul de halo, si sa intre pe piata mai usor, beneficiind de avantajul imaginii Bergenbier. In mod cert, asa castigi vizibilitate ca „cei care au furat sloganul”. Bergenbier sunt primii care au venit cu ideea iar Maxi Pet sunt primii care, cel putin in ochii mei, par sa o fi furat, sau, spus mai delicat, par sa o fi mutat in cu totul alta industrie. E si acesta un clasament, de care Al Reis sigur a uitat in cartea in care incerca sa ne invete cum sa fim primii in mintea consumatorului. Daca va functiona sau nu aceasta forma de „creativitate”, daca intr-o forma sau alta InBev va starni represalii iar cumparatorii de produse din portofoliul Maxi Pet vor sanctiona promovarea cehilor, ramane de vazut.

Sursa imaginii si a informatiei:http://www.wall-street.ro/articol/Companii/84988/Maxi-Pet-primul-magazin-al-croatilor-de-la-Pet-Centar-se-deschide-luni.html

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: