Belladona mai frumoasa decat Dona?

De mult imi promit sa scriu postul asta, abia acum reusesc sa ma tin de cuvant. De ceva luni am tot observat aparitia pe piata a unui nou lant farmaceutic, cel putin in Bucuresti: Belladona. Nu pot sa nu remarc lipsa de inspiatie in alegerea brandului, asemanarea cu numele unui alt lant farmaceutic, Farmaciile Dona. Fie ne aflam in fata unei lipse de creativitate si sau originalitate, fie s-a incercat ciupitul, pentru ca nu pot spune furtul, identitatii farmaciilor Dona. Belladona e destul de departe de imaginea farmaciilor Dona. As descrie-o ca…rudimetara. Din punct de vedere al plasarii la raft a produselor, Dona e mult mai sofisticata si mai complexa decat Belladona care imi aminteste de farmaciile in care calcam in copilarie. Cateva vitrine de sticla, imposibilitatea de a atinge produsul, un spatiu mai aerisit decat in lanturile cu care ne-am obisnuit caracterizeaza atmosfera Belladona. Simplitate. Dar nu toti consumatorii vor sa intre in farmacie si sa gaseasca o atmosfera calda si prietenoasa. Unii intra rar, cumpara si ies. Si acolo se limiteaza experienta pacientului.Altii se pierd intre rafturi cu dermatocosmetice.
Observ in Belladona promovarea intensa a brandurilor romanesti, Elmiplant, Doina, Gerovital Plant si Hofigal. Si promisiunea fata de consumatori ca acestia vor gasi preturi mai mici decat in marile lanturi.
Belladona e mai simpla si mai putin stralucitoare decat Dona. Un brand care ar putea sa prinda prin avantajul, cel putin autoproclamat, al pretului mai mic acum, pe timp de criza. Dar care poate dadea mai bine cu o pozitionare mai neaosa, cu un nume mai…miotitic, avand in vedere brandurile pe care pare a le sustine. Cat despre Dona, cred ca are o imagine destul de stabila in mintea consumatorilor pentru a nu fi confundata cu Belladona. Si ramane belle pentru clientii ei fideli.

3 Răspunsuri to “Belladona mai frumoasa decat Dona?”

  1. A friend Says:

    Atropa Belladona -Matraguna sau Doamna-mare denumita popular, este o planta medicinala cu importante proprietati terapeutice, studiata indeaproape in cadrul orelor de botanica si farmacognozie ale facultatii de farmacie…Cred ca de aici se trage denumirea, nicidecum din dorinta de „ciupeala”..In plus, desi arata rudimentar si au un handicap in ceea ce priveste marketingul, au cea mai „sanatoasa” politica de fidelizare, cea a pretului mic…Iar pretul este mic intocmai pentru ca nu platesc marketing, nu investesc in mobilier sofisticat sau in alte chestii care ne-a incanta ochiul dar ne-ar usura portmoneul.
    Asadar, in farmacie conteaza actul medical prestat de personalul de specialitate, respectiv consilierea farmaceutica, dar mai mult decat atat..accesul pacientului la medicatie.
    Adaosul comercial pentru medicatia OTC , cea care poate fi eliberata fara prescriptie, poate fi cuprins intre 0 si 100%. In farmaciile de lant acesta ajunge de multe ori in jurul valorii de 70-80%, de aici aparand „prapastii” intre preturile farmaciilor de lant si cele practicate de farmaciile „rudimentare” (adaosul practicat de acestea fiind in jur de 30%). Aici intervine paradoxul : cel putin teoretic, lanturile ar trebui sa aiba preturi mai mici, ele primid discount la aprovizionari masive. Dar medicamentul cu pret discountat nu va ajunge niciodata in posesia pacientului, pentru ca au ei grija sa compenseze discountul cu un adaos mai mare.
    Acum ca ai aflat chestii noi despre cum stau lucrurile in farmaciile din romania, poate data viitoare cand intri in farmacie vei pune mai mult pret pe calitatea actului farmaceutic si pe costul medicametelor ridicate.
    Numai bine, si multa sanatate!

  2. Ioana Says:

    Azi am intrat pentru prima si ultima oara in Belladona. Ma simt ingrozitor, am facut cistita si fac numai sange, abia m-am tarat pana la farmacie ca sa imi spuna ca nu imi da antibiotic decat pe reteta, „altceva pe baza de plante”. Nici nu m-a bagat in seama, pot sa crap daca vreau. Printre atatea farmacii care dau fara reteta antibiotice s-au trezit ei sa refuze. Bineinteles ca nu am luat nici o planta, la cat de grav sunt nu-mi ajuta altceva, am mai facut cativa pasi pana la o farmacie de cartier, m-a consiliat, m-a ajutat, mi-a vandut, a fost extraordinar de draguta farmacista si ieftin. Fidelizare? Pot sa fie si gratis produsele, daca nu mi le dau, degeaba! Daca farmacistele sunt gretoase si te lasa sa crapi, sa deschida plafar nu farmacie. Iau foarte rar antibiotice, o fac numai in cazuri de forta majora si in niciun caz nu arat a drogata sau mai stiu eu cum sa nu imi dea. Si de ce scriu asta? Pentru ca (anit)reclama din om in om e cea mai eficienta. Am venit acasa si am cautat direct forumuri pe care sa scriu. Si sincer, prefer sa dau si mai multi bani dar sa stiu ca ma fac bine si nu ajung sa cheltui ulterior pe alte tratamente prin spitale (e.g. dializa pt ca am luat „plante”).

  3. coca Says:

    mare dreptate ai cu directorul cel nou care habar nu are de farmacie pt ca vine din alt domeniu ce nu are nici o legatura cu farmacia, dar te penalizeaza daca faci un bon de zece aspirine, pt ca ,, o afacere nu sporeste cu bonuri mici,, ci cu multe alte produse de care poate o sa aiba vreodata nevoie pacientul, important este sa-i scoti cat mai multi bani din buzunar. Asta este politica nesimtita a unora, chipuita grija fata de clienti……….

Lasă un răspuns

