Dulcolax, reclama generalizarii abuzive

Ieri am ramas pur si simplu consternata la vederea reclamei Dulcolax pe un post de televiziune. Intelegem ca la ora actuala ne confruntam cu o criza financiara, dar din reclama deducem ca avem de a face si cu o criza de creativitate a publicitarilor. Fraza care incheie reclama e culmea generalizarii abuzive. Femeile sunt diferite, dar au un singur lucru in comun: Dulcolax. Oare studiile realizate in domeniu chiar au demonstrat ca in proportie de 99% consumatorii Dulcolax sunt femei? Sau exista vreun studiu clinic care sa afirme ca problema general feminina, la fel de naturala ca menstruatia, este tranzitul intestinal? Nu exista si barbati printre consumatorii laxativelor? Si reclama apare pe piata dupa ce Tranz Activ a introdus in vocabularul cotidian al consumatorilor de publicitate o noua expresie. Personal, de fiecare data cand am fost martora a rostirii expresiei „mai nimic” in diferite contexte si conjuncturi, am observat reactii ironice sau cel putin aparitia unui zambet pe fetele participantilor la discutii.

Nu prea inteleg segmentarea publicului tinta de catre producatorii acestor medicamente. Poate chiar exista studiile mai sus amitite, poate e un adevar crud si doar femeile sunt blestemate sa aiba probleme cu tranzitul intestinal. Sau poate ca publicitarii au cazut intr-o spirala. Preiau light motivul unii de la altii si astfel ar trebui sa ne asteptam si la alte reclame care sa sustina aceeai idee. Femeia e mare consumatoare de laxative. Sau poate in spate e o ironie, si ar trebui sa intelegem reclama in culorile sensului figurat. Si desi ironizarea sau persiflarea consumatorilor uneori functioneaza, strategia nu poate fi aplicata oricarei categorii de public tinta.

Daca publicul tinta e reprezentat de femei, din cate reactii am observat din partea reprezentantelor sexului frumos la reclama, nu pot sa zic decat ca DULCOLAX si-a cam pierdut consumatorii, atragandu-le dezgustul si dispretul, mai ales ca alegerea produsului de catre un consumator barbat e aproape imposibila cu o astfel de pozitionare feminista. Practic, alegerea Dulcolax pare la fel de feminina ca alegerea absorbantelor sau tampoanelor.

Daca ideea brilianta a reclamei a fost sa genereze buzz, sa se vorbeasca despre ea si despre produs, sa dea nastere unor controverse, creativii au cam dat gres, generand nu doar controverse, ci starnind dezgust, dispret. Produsul a fost aruncat la gunoi inainte de a fi folosit. Notorietate, vanzari 0. Un exemplu perfect de ASA NU!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: