Produse marca de distribuitor intra in farmacii

Aro, 1, Carrefour…Marci de distribuitor pe care le gasim in hipermarketuri. Produse despre care unii consumatori cred ca au o calitate slaba, pornind de la stereotipul directei proportionalitati dintre cost si calitate (un pret mare este indicatorul pentru o calitate ridicate, un pret mic tradeaza o calitate slaba). Criza economica a adus un numar mare de consumatori in ipostaza de a incerca astfel de produse. Si nu mare le-a fost mirarea cand au descoperit calitatea acestora, deloc de neglijat. Explicatia rezida in cheltuielile mult mai mici ale producatorului pentru activitatile de marketing si de promovare. De pilda, fiind o marca a distribuitorului, Aro nu se supune acelorasi reguli si tarife de plasare la raft carora li se supun produsele comerializate in Metro.

Aceasta strategie a fost surprinsa si in farmacii de camerele de filmat PRO TV, intr-un reportaj realizat recent. Daca farmaciile mici, de cartier, se promoveaza mizand pe preturile de producator practicate, fara adaosuri comerciale si fara marje de profit prea mari, lanturile farmaceutice introduc in portofoliul si diverse produse cu frecventa mare de achizitie si care se bucura de o plaja larga de consumatori: alcool medicinal, vata, betisoare de urechi, pasta de dinti.

Decizia de a le introduce pe piata farma mi se pare foarte buna, nu numai in contexul crizei economice, ci si dupa ce consumatorii au inceput sa inteleaga si sa simta pe pielea lor ce inseamna marca de distribuitor. Un pret foarte mic dar o calitate cel putin medie. Asa cum se afirma si in reportaj, a veni pe piata cu produse brand de distribuitor de o calitate inferioara inseamna a lovi singur in imaginea si in reputatia brandului, inseamna, pe romaneste spus, a-ti taia creanga de sub picioare. Efectul de halo se intinde si asupra produselor nou lansate, care formeaza o mare familie prin numele pe care il poarta. O calitate inferioara a unui singur membru al familiei ar pata reputatia clanului. Iar colosii farmaceutici nici nu isi permit din punct de vedere al imaginii si/sau profitului, si nici nu fac rabat de la calitate din respect pentru pacient.

Reportajul spune ca romanii se vor obisnui cu produsele si cu dramuirea banilor si vor continua sa le foloseasca si dupa criza. Eu spun ca vai fi mai mult decat o obisnuinta. Va fi o educatie dobandita, aceea a unui consum mai rational pentru anumite genuri de produse, si nu neaparat avand drept criteriu pretul sau nevoia de a economisi, ci raportul realist intre pret si calitate, o reordonare a prioritatilor. Consumatori mai rationali si mai eliberati de prejudecati, achizitii mai bine gandite, farmacii fericite.

Iata reportajul pro tv aici: http://stirileprotv.ro/stiri/social/produse-ieftine-marca-proprie-solutia-farmaciilor-pe-timp-de-criza.html

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: