La multi ani, L’Occitane!

Nu demult admiram brandul L’Occitane pentru personalitatea pe care a reusit sa o creeze si sa o mentina cu atata coerenta in Romania. Pentru mine, brandul este unul dintre primele exemple de marketing senzorial, aerul provencal insufletind produsele, ambalajele, dispunerea la raft, magazinul insusi. Pana si colturile L’Occitane din farmaciile Sensiblu au reusit sa isi faca loc printre rafturi cu identitea lor atat de distincta. Dincolo de produse si calitatea lor, L’Occitane te face sa traiesti o experienta rupta din cotidian. Intrand in magazin, te deconectezi si te teleportezi intr-o alta lume. E acel ceva pe care nu il poti defini, dar pur si simplu simti ca el face diferenta. Un omolog grecesc pentru L’Occitane este Apivita, distribuit si comericalizat tot de Sensiblu, dar care, desi detine un portofoliu demn de a fi un substitut direct pentru L’Occitane, mai are de implementat strategii pana sa ajunga atat de solid in Romania. Ce e drept, e un suflu nou, e un brand proaspat adus in tara de sensiblu dar care se bazeaza pe principii de creare de produs similare, diferentiindu-se prin specificul apicol.
Anul acesta, L’Occitane implineste 5 ani de la lansarea sa in Romania si isi impartaseste bucuria succesului printr-o promotie destinata consumatoarelor care cunosc brandul si care au crescut o data cu el, dar si celor care astazi ar putea sa faca primul pas in experienta provencala.
In perioada 10-17 noiembrie, la cumpararea a oricare trei produse L’Occitane cel cu pretul mai mic este oferit cadou de catre Sensiblu. O promotie tentanta, o idee frumoasa de cadou si de rasfat. Deja ma gandesc la parfumurile solide si vreau sa spun si eu la multi ani in felul meu!

4 Răspunsuri to “La multi ani, L’Occitane!”

  1. Iulia (Ivatherm) Says:

    Draga mea, imi pare rau ca trebuie sa nu fiu de acord cu tine. In primul rand, aerul provensal despre care vorbesti, rafturile de lemn natural, culorile de pamant ce ne iau cu asalt simturile in virtutea ‘marketingului senzorial’, cum spui tu, mi se pare ca se potrivesc ca nuca-n perete cu farmaciile in care se gasesc…ti se pare ca intri, in mod ciudat, in doua universuri paralele, ceea ce mie imi creeaza confuzie si, crede-ma, nu m-a imbiat niciodata sa ma apropii de coltul L’Occitane din vreo farmacie. Cu mare drag insa calc pragul L’Occitane din Baneasa, de exemplu, unde atmosfera specifica locului ma imbratiseaza din toate partile si nu ma lovesc de domnisoare in halate albe si de pensionari cu retete, dar si de domnisoare in maro si verde… Promotiile din farmacie, asa netam-nesam, fara niciun motiv de sezon sau de aniversari (aprob cadourile aniversare L’Occitane), iara mi se par sfortari ale marketingului si furat de clientela care ‘se educa’ usor, usor spre a deveni vanatoare de promotii si nu se mai poate fideliza nicicum unui brand ori spre a mai cauta calitatea unui produs. Pretul este singurul care dicteaza regulile pietei, iar preocuparea brandurilor de a contracara campaniile concurentei in modul asta haiducesc nu mi se pare deloc profitabil pe termen lung. Ne pierdem publicul educat si informat din farmacie in ‘favoarea’ unui public vanator de oferte promotionale, specific candva mass-marketului… Pacat! Criza asta e chiar o pacoste… Sa fie doar ea de vina, ma intreb?

    • Diana Pavlovschi Says:

      Imi plac magazinele L’Occitane si intr-adevar a muta L’Occitane in farmacie si a-l reduce la un raftulet inseamna a-i fura din farmec. Probabil ca pentru unii consumatori, printre care cred ca ma numar, micutul colt L’Occitane are efectul madelainei proustiene. Sincer, desi se potriveste ca nuca-n perete cu farmaciile, cum spui si tu, bucatica de brand din farmacii ma duce cu gandul la brandul cu toate semnificatiile si modalitatile lui de promovare. In ceea ce priveste promotiile, observ si eu ca promotia este esenta comertului in anul 2010. Nu numai in farmacii, dar mai ales aici. Cred ca e imposibil sa gasesti o farmacie care sa nu deruleze vreo promotie. Stiu ca promotiile au ca efect pe termen scurt cresterea vanzarilor, impingerea spre consum a unor produse nu intocmai pe val, accesul la consumatori noi (care pana la momentul promotiei nu au avut experiente cu produsul), dar pe termen lung afecteaza imaginea brandului. Cred ca farmaciile isi permit sa deruleze promotii peste promotii tocmai pentru ca promotiile vizeaza branduri diferite. Azi avem o promotie pentru L’Occitane, maine pentru Erbolario, poimaine pentru Caudalie, promotii care iau diferite forme: reduceri de pret, cadouase, oferirea une mostre a altui produs din gama la achizitionarea altuia, si sa nu vorbim de preturile psihologice. Un lant farmaceutic ce deruleaza multe promotii pare a dobandi imaginea de brand prietenos cu consumatorul, si nu de brand ieftin. Pe de alta parte, sunt foarte de acord cu tine in privinta comportamentului consumatorilor. Promotiile nu mai sunt surprize sau exceptii de la regula. Promotiile sunt un must si sunt cerute de consumatori. Si ma intreb sincer cum poate un brand farmaceutic sa lupte cu fenomenul acesta.
      Citisem in „Chemarea mallului” ca femeile nu sunt interesate sa cumpere produse cosmetice cu reducere, ca reducerile li se par suspecte si aduc indoieli asupra calitatii produselor. Dar se pare ca in domeniul dermatocosmeticelor, poate potentat de criza, fenomenul descris de Paco Underhill nu se manifesta. Vanzarile si continuarea promotiilor sunt contraargumente suficient de bune, cred eu.

  2. Iulia (Ivatherm) Says:

    Cu atat de multe promotii derulate in viteza, brand dupa brand, farmaciile se vor transforma intr-un supermarket in care clientul vine, insfaca promotia care-i surade ASTAZI si pleaca la fel de repede cum a venit. Timpul petrecut cu beauty adviserul, cu consilierul de farmacie va deveni un vis frumos. Deviza nu va mai fi: sa cumparam inteligent (in sensul de informat + pret corect), ci ‘sa cumparam rapid si ieftin’ (parca sunt la McDrive!!) ..aproape ca nu mai conteaza CE…unii cumpara chiar fara sa aiba nevoie de produsul respectiv in acel moment, ci doar pentru ca au gasit promotia si, cine stie, le-o trebui candva… Parca nu asta intentionau brandurile de dermocosmetice care au tinut atat de mult sa-si comercializeze produsele in farmacie si NUMAI in farmacie. Unde se mai face diferenta fata de comertul mass-market?…Sa fie criza de vina si doar ea!

  3. BEAUTYROOM Says:

    Te invitam la concurs:
    http://www.beautyroom.ro/concursuri/concurs-manufaktura_2/25

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: